Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

zaterdag 9 augustus 2014

Hoeveel tijd......deel 4

......eigenlijk met spoed {5 juli klaar, wat niet gehaald is} een quilt te maken.
[in 5 delen, laatste deel 15 aug 2014]

Translation to be found left on this page!
foto gemaakt 22 juli 2014
Het quilten kan beginnen, garen, tafel, machine en alle andere benodigdheden bij de hand.
foto gemaakt op 22 juli 2014
Bloemmotief in de haxagonnen en strepen in het grijs.
foto gemaakt op 25 juli 2014 10:48 uur
Het beste is vooruit blijven stikken,  bij achteruit naaien steek ik te gauw mijn draad kapot.
Wat inhoud dat er erg veel gedraaid moet worden.
Spierpijn in bovenarmen en schouders/nek.
foto gemaakt op 25 juli 2014 om 19:13 uur
Natuurlijk doe je dit alles met hindernissen zo af en toe, want een quilt is voor ieder kat hier in huis erg aantrekkelijk om eventjes een slaapje op te doen.
foto gemaakt op 27 juli 2014 om 12:52 uur
Alle hexagonnen zijn gedaan, even kijken hoe de quilt wordt........
nee geen kans want...het is ook een hele goeie worstelmat. ;o)))
foto gemaakt op 5 augustus 2014 11:05 uur
De helft van de rechte lijnen zijn gedaan, het naaien hiervan neemt erg veel tijd in beslag.
Dat vond ik best wel tegen vallen, eerlijk gezegd.
Dit heb ik verdeeld over een paar dagen, geen foto's daar meer van genomen.
Dan word het zo'n saai blogje.
foto gemaakt op 5 augustus 2014 om 21:19 uur
Dan eindelijk op dinsdag 5 augustus om ± 21:00 uur is het quilten klaar.
Ze word toch wel leuk.
Laatste deel vrijdag 15 augustus.
Fijne dag verder

9 opmerkingen:

Elizabeth zei

WAUW !!!!!!!!!!!!!!
Wat wordt dat mooi !!!!!!!
En poezen en quilts..... altijd samen te vinden!

Phyllis zei

Prachtig! En wat een werk! Heel bijzonder.

conny's quilts en creaties zei

Leuk joh. Misschien een tip: heb je tuinhandschoenen aan (o.i.d.) met van die stroeve nopjes antislip? Dat scheelt je veel kracht bij het draaien. (voor een paar euro in elk tuincentrum te koop)

conny's quilts en creaties zei

Ho, nu vergeet ik nog te zeggen dat ik vooral het quiltwerk in de hexagonnen heel mooi geworden vind.

Raewyn zei

It is beautiful Marga, a great finish!!

Lida zei

Wat een lus en wat een gaaf resultaat! Groetjes
Lida

Annemieke zei

Het wordt erg mooi en wat een hoop quiltwerk zit hier in zeg! Indrukwekkend. Ik kan me voorstellen dat dat zwaar werk is, maar het resultaat is er wel naar.
Succes nog even,
Groetjes
Annemieke

frameless mind zei

Wat een werk maar het resultaat is prachtig. Goed dat je doorgebeten hebt. Ben benieuwd naar het laatste blogje hierover!

Rennie zei

Mijn hemel wat een mega project en zo mooi. Vind het erg knap van je.